You are currently viewing Networkeresként reklámozol? Akkor ezt tudnod kell, különben büntetést kaphatsz!

Networkeresként reklámozol? Akkor ezt tudnod kell, különben büntetést kaphatsz!

Képzeld el, hogy egy ártatlannak tűnő poszt miatt büntetést kapsz. Csak megosztottad a kedvenc termékedet vagy ajánlottál egy szolgáltatást a követőidnek – és hirtelen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) célkeresztjébe kerültél.

El tudod képzelni, hogy egy Facebook- vagy Instagram-poszt miatt szabjanak ki rád milliós bírságot? Pedig ez valós veszély, ha nem tudod, hogyan kell helyesen megjelölni az ilyen tartalmakat.

De mi számít reklámnak? Milyen posztokkal kerülhetsz bajba? És hogyan kerülheted el a büntetést?

ℹ️ MÉG NINCS VÉGE, A CIKK AZ ŰRLAP UTÁN FOLYTATÓDIK! OLVASS TOVÁBB! 

A folytatásban konkrétan megmutatjuk, hogy mi számít reklámnak és hogy hogyan kerülheted el a bírságot!

Mit kell tudnod a GVH szabályairól?

A GVH világosan kimondja: ha egy posztodban céges terméket vagy szolgáltatást ajánlasz, és ezért ellenszolgáltatást kapsz (például jutalékot, ingyen terméket, vagy bármilyen más juttatást), azt szponzorált tartalomként kell megjelölni.

Ez nemcsak a nagy márkák influenszereire vonatkozik, hanem rád is, ha networkerként vagy értékesítőként tevékenykedsz.

Ha nem jelölöd meg megfelelően, a posztod megtévesztőnek minősülhet, és komoly büntetést vonhat maga után.

Milyen helyzetekben minősül reklámnak a posztod?

  • Ha Facebook-profilodon egy terméket ajánlasz, amiért jutalékot kapsz.
  • Ha zárt csoportban osztasz meg egy kedvezményt vagy klubtagságot.
  • Ha Instagramon vagy TikTokon egy céges terméket mutatsz be.
  • Ha privát üzenetben küldesz linket, amiből bevételed származik.
  • Ha egy blogbejegyzésben írsz pozitívan egy cégről ellenszolgáltatásért.

Miért fontos a szabályok betartása?

Az átláthatóság nemcsak törvényi előírás, hanem a hitelességed és üzleti sikered alapja is.

A követőid tudni akarják, hogy amit ajánlasz, az mögött anyagi érdek áll-e, vagy tisztán a saját véleményedet osztod meg.

Mi történik, ha nem tartod be a szabályokat?

  1. Pénzbírság: A GVH akár több millió forintos bírságot is kiszabhat.
  2. Bizalomvesztés: A követőid becsapva érezhetik magukat, ami hosszú távon tönkreteheti az üzletedet.
  3. Jogi problémák: A szabályszegés további bonyodalmakhoz vezethet.

Hogyan kerüld el a büntetést?

A helyes megjelölés egyszerűbb, mint gondolnád, és hosszú távon csak előnyödre válik.

A követőid értékelni fogják az őszinteségedet, és még hitelesebb leszel a szemükben.

Példák a helyes jelölésre:

  • Poszt elején: „Szponzorált tartalom: [termék neve]”.
  • Hashtag használat a bejegyzés elején: #reklám #szponzorált #hirdetés.
  • Platformok hivatalos megoldása: például Instagramon „Fizetett együttműködés a partnerrel” megjelölés.

Mit nyersz a szabályok betartásával?

  • Megőrzöd a hitelességedet.
  • Elkerülöd a bírságot.
  • Hosszú távon megalapozod a követőid bizalmát.

Most rajtad a sor!

Nézd át az utolsó néhány posztodat!

Tedd fel magadnak a kérdést: megfelelnek ezek a szabályoknak?

Ha nem, ne várj tovább, és állítsd be a helyes megjelölést.

Ezzel nemcsak a bírságtól mented meg magad, hanem egy hitelesebb, erősebb kapcsolatot építhetsz a követőiddel.

A teljes GVH útmutatást itt olvashatod el!

Vélemény, hozzászólás?